QQ登录使用更方便
您需要 登录 才可以下载或查看,没有账号?立即注册
×
4月23日,在乌克兰国会议员的最高拉达全体会议通过了关于政府开采和销售琥珀的法案,到场300人中有234票支持该法案通过。该法案支持议员称,乌克兰盗采琥珀资源已有15年历史,还记得在去年超过35吨的琥珀原料差点被偷偷运出境外,险些给乌克兰国库造成重大经济损失。
非法盗采对乌克兰环境造成极大伤害,盗挖过程中需要用水枪冲出原石,导致乌克兰沃伦地区森林深处形成大数目“蓄水池“,对他们的森林资源造成极大迫害。乌克兰森林法与矿石法案权限的模糊不清,给采盗者留下了法律空子,且乌克兰立法的不完善直接催生了黑势力,他们因抢占琥珀资源频频发生枪战,死亡受伤的惨剧恶性循环,而且黑势力与警方的勾结导致乌克兰政府腐败。这15年来,琥珀不仅没有给乌克兰产生任何利益,反而造成重大损失。,琥珀行业的暴利导致乌克兰非法开采、走私琥珀更加猖狂。 如今,乌克兰政府彻底清醒,明白了琥珀资源对于乌克兰的重要性。于是,与琥珀资源有关的法案得到了本质上的修改,而且要求开采琥珀资源必须获得官方许可,订立五年合同方能开采。开采公司必须统一出售和治理环境破坏,税收和承包费用必须上缴国库。只有通过这一系列动作才能切断开琥珀非法开采源头及走私到境外的犯罪行为,并且会给乌克兰带来实质性利益。
俄罗斯于2013年2月25日签署法令禁止非法开采琥珀,如今作为拥有世界第二琥珀储量的乌克兰也开始管制,这样的结果就是琥珀越来越稀有,价格将一路走高。 不过话说人有多大胆,矿有多大产。到底是上有政策,下有对策,还是乌克兰严法禁绝走私盗挖,对中国现在琥珀价格影响又如何,还需拭目以待。 以下是网站原文: Верховна Рада України ухвалила в першому читанні проект Закону України “Про видобування та реалізацію бурштину” (реєстраційний номер 1351-1).
Законопроект регулює особливості видобутку та реалізації бурштину на біржі / Фото УНІАН
Як передає кореспондент УНІАН, за дане рішення проголосували 234 із 300 народних депутатів, зареєстрованих у сесійній залі. Законопроект передбачає впровадження для первинного надрокористувача спрощеної процедури отримання спеціального дозволу на користування надрами для видобування бурштину. При цьому первинний надрокористувач має виконати поділ ділянки бурштиноносних надр на старательські ділянки, що за заявочним принципом підлягають розподілу між старательськими артілями. В законопроекті визначено, що видобування бурштину здійснюють старательські артілі згідно з умовами договору про видобування бурштину, вимоги щодо укладення та припинення такого договору регулюються окремим розділом закону. Законопроект також врегульовує особливості видобування та реалізації бурштину на бурштиновій біржі. В ньому виписано правові основи щодо утворення та діяльності старательської артілі, а також засади функціонування бурштинової біржі. Прикінцевими положеннями вносяться зміни до Кодексу України про надра, Земельного кодексу України, Лісового кодексу України, Кримінального кодексу України, Закону України “Про ліцензування певних видів господарської діяльності”, Закону України “Про державне регулювання видобутку, виробництва і використання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння та контроль за операціями з ними”. Законопроектом передбачено, що користування ділянкою бурштиноносних надр здійснюється в такі строки: п’ять років — на геологічне вивчення родовищ бурштину; двадцять років — на видобування бурштину; п’ять років — на видобування бурштину згідно з договором про видобування бурштину, укладеним старательською артіллю з первинним надрокористувачем. В ньому зазначено, що видобування, зберігання, транспортування та реалізації бурштину здійснюється без ліцензії на видобуток дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння. В пояснювальній записці до законопроекту сказано, що прийняття закону знизить криміногенну обстановку в поліських районах Житомирської, Рівненської та Волинської областей, сприятиме скороченню незаконного видобутку бурштину. В ній зазначається, що «Україна посідає друге місце в світі за запасами бурштину, при цьому вирізняється найвищим у світі відсотком бурштину ювелірної якості в покладах». В записці сказано, що «незважаючи на те, що існують всі передумови для бурхливого розвитку на території України галузі економіки, пов’язаної з видобуванням, обробкою та реалізацією бурштину та виробів з бурштину, що мала би збагачувати нашу державу, на цей час видобування бурштину збагачує переважно організовані злочинні організації та корумпованих правоохоронців, що покривають нелегальне видобування бурштину на півночі України». ЧИТАЙТЕ ТАКОЖРада звільнила від мита та податків оборонний імпорт Також зазначено, що наслідки «нелегального видобування бурштину плачевні». «До екологічних наслідків належать: порушення цілісності геологічних пластів, збіднення бурштиноносних надр, порушення гідрогеологічних умов на прилеглих територіях, знищення трав’яного покриву і родючого шару ґрунту, вирубування дерев і порушення їхньої кореневої системи, зміна болотних біоценозів. До економічних наслідків належать: збитки у лісовому та водному господарстві, деградація ґрунтів, втрата для держави значних обсягів бурштину-сирцю, що набагато перевищують обсяг законного видобування, недоотримання митних зборів, загальнодержавних та місцевих податків і зборів. До соціальних наслідків належать: підвищення рівню криміногенної обстановки в регіоні, високий рівень травматизму та смертності серед старателів через недотримання правил безпеки, зростання соціальної напруги через конфлікти між старателями та простими громадянами», - йдеться в пояснювальній записці.
|